Tuesday, June 8, 2010

::. -Setiap Wanita Itu Memang Cantik- .::


Seorang anak lelaki bertanya kepada ibunya, “Mengapa kamu menangis wahai ibuku?”  “Kerana aku seorang wanita ", kata si ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu. Ibunya hanya memeluknya dan seraya berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak lelaki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Tapi yang dapat nyatakan.... secara logiknya~

" Allah menciptakan seorang wanita itu untuk menjadi seorang yang istimewa kerana Allah membuat bahunya cukup kuat untuk menampung dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan rasa senang. "

"Allah memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Allah memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap teguh ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Allah memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Allah memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, walaupun ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Allah memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu."

"Oleh itu, Allah memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan...."

Kata-kata curhat si Naem....

Kecantikan sebenarnya seorang wanita itu bukanlah dari wangian yang dipakainya, fesyen yang ia tampilkan, atau bagaimana ia berbicara. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada, agamanya dan akhlak perilakunya.


.::: ANNAEM :::.
-jakarta barat-
-selasa, 8.6.2010, 930 pm-

No comments: