Saturday, March 26, 2011

::. Terima Kasih .::




Assalamualaikum semuanya...~

Setelah 21 tahun mengecapi hidup di muka bumi Allah swt ini. Begitu banyak ranjau dan dugaan yang diterima, tetapi saya akui dan redha dengan segala ujian yang diberikan kepada diri ini itu semua adalah kehendakNya. Matlamat saya sebenarnya dalam hidup ini untuk menjadi manusia yang cemerlang di dunia dan lebih-lebih lagi akhirat. Bukan semudah yang kita sangkakan ada liku-liku yang mendatang akan tiba di hadapan kelak.

Selama saya hidup, telah banyak saya pelajari untuk kenal erti hidup yang sebenarnya. Begitu banyak lagi perkara yang masih kita perlu lalui. Kesusahan yang selama ini diharungi itulah yang banyak mengajar untuk teruskan hidup. Saya akui begitu banyak kesilapan dan dosa yang saya lakukan kepada Allah swt , ibu bapa dan rakan-rakan, kadang-kadang saya tidak sedar itu semua. saya leka dan alpa dengan dunia yang dikejar tanpa penghujungnya.

" Ya Allah... ampunikanlah segala dosa-dosaku, ibubapaku, keluargaku, rakan-rakanku dan seluruh umat Islam di dunia ini... sesungguhnya hambamu ni banyak melakukan kesilapan dan dosa padaMu, adakalanya hambamu ini juga melupakanMu... Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa dan Maha Pengampun... Ameen~"

Terima kasih saya tujukan kepada Allah swt kerana saya dilahirkan menjadi hambaNya. Terima kasih juga kepada ibu dan ayah kerana melahirkan saya dan menjaga saya walaupun mereka merasa tidak sepenuhnya, ibu ayah walau begitu banyak kekurangan yang hadir pada diri kamu semua, kamu tetap ibu dan ayah ku untuk selamanya. Insya Allah kita akan ketemui juga suatu hari nanti. Ketahuilah jauh di sudut hati ini merindui kasih dan sayang dari seorang ibu dan ayah yang sebenarnya. Hati setiap hari merintih dan mengharapkan sesuatu kebahagiaan yang akan datang seperti mana keluarga yang berada diluar sana.

Kerana ini segala yang telah berlaku ini ada hikmah disebaliknya. Di kesempatan ini saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan sepejuangan yang selama ini memberikan semangat kepada diri saya untuk teruskan hidup. SAHABAT yang berada sekeliling sayaa inilah yang banyak memberi inspirasi kepada diri. Tanpa mereka tiada senyum tawa tersemat pada diri ini. Terima kasih semuanya...


V^___^







:::ANNAEM:::.
-jakartabarat-
-sabtu, 2335, 26032011-

No comments: