Wednesday, July 22, 2009

Dunia baru?

Selepas result SPM kuar...sume kawan aku melangkah ke Dunia yg baru. semua kengkawan aku beralih arah. Ade yg masuk matrik, masuk universiti, ade yg pulak dpt scholarship MARA ngan JPA.
Terase rindu lak mase2 skolah dulu..teringat mase berkawan..kene kutuk.. ngeh3...aku dah maafkan sume tu..kengkadang ade kelemahan kite yg xsedar..dan sume tu jugak jd semangat aku untuk berjaya. Yg paling aku ingat selame-lamenye aku jumpe kawan yg sekepale ngan aku... kawan sejati aku Zaidi ..roomate aku Budin...hehehe...
Sume pengalaman aku kat sekolah aku amik tuk jdkan pengalaman untuk meneruskan hidup aku...pejam celik pejam celik..aku pulak dpt UIA kos engineering tp aku tolak...sbb aku gak dpt scholarship MARA buat perubatan kat Indonesia...but sebelum tu aku kene buat persediaan kat Malaysia satu tahun Kat UnitY College International....Aku pon xsangka aku boleh medic sbb aku dpt A2 je dalam Biologi...ade kengkawan aku yg dpt A1..ade yg xdpt...aku xbudjet pon dpt..mungkin rezeki Allah SWT bg ke aku...
Walaubagaimanepon...aku xminat pon medic, Aku sebenarnya minat Engineering..namun sekarang persaingan banyak..kat Malaysia pon byk sangat engineer. So. aku pilih perubatan sbb peluang aku kerja lebih cerah...doktor kar kat Mlaysia pon sedikit..mase aku amik medical cek punyelaa lame tggu..ish3...lgpon lepas kuar universiti kerja ngan kerajaan selalu..xyah cr2 keje...hehehe...
lgpon, kebanyakkan kengkawan aku ade gak yg bleh scholarship..ade yg dpt USA, India, Korea..Aku je yg dapt indon..hahahaha....Meri ngan boy plak dpt JPA terus pegi ke USA jun ni..best arr diorg..semoge mereka sume berjaye dgn hidup diorg...hahaha..insyallah...
Aku harap aku dpt jumpe korang sume skali lg especially zaidi ngan budin....klau ade jodoh kite jumpe lg sume....insyallah...Wassalam...

No comments: