Friday, July 30, 2010

::. Bila Hati Pilu .::






Setiap hari
Bertemankan rasa gundah
hati resah tidak tentu


Ketika beralunkan azan di masjid
Bermanjakan dingin angin
melangkah ke rumahMu
ku rasa pilu...

Setelah pulang ke kamar
Ku duduk sendiri
Satu persatu biji tasbih mengikuti lafaz zikir
Jemari sejuk pulih semula
Debar dada berhenti seiring hentinya titisan air mata...

Kalau bisa diri ku cetak Cinta di hati...
Akan ku tenung jauh ke dalam hatiku..
Akukah rapuh begitu bak kertas tidak bisa mempertahankan katrij diriku...
Detik demi detik diri mula "membesar" namun kualiti "sharp" sudah hilang...
Ya Allah..... akukah itu?

Hidup?
Bagai mimpi dalam khayal...
Bagai khayal dalam separa sedar..
Bagai tidak sedar dalam sedar...

Allah....~
kenapa ku selalu kecewa... 
mungkin itu... mungkin ini... mungkin dan mungkin lagi
Tunjukkanlah ku ke jalan yang lurus...~

Kalau bisa susuk ini ku scan...
akan ku selalu cuba scan hingga sedalam-dalamnya hati ku...
Adakah sama seperti mana aku memperlihatkannya pada tampil ku..?
Semakin besar aku scan semakin kabur aku imejnya....
Ya Allah....siapakah aku tanpaMu?
Aku hanya hambaMu yang lemah
   tiada apa-apa...

(T_____T)


.:::ANNAEM:::.
-jakartabarat-
-Jumaat, 2023, 30072010-


3 comments:

+aNa baNana+ said...

nice~~

imamuslim said...

nice juga =)

go naem go! ^^

.::ANNAEM::. said...

owh...
terima kasih kepada Antum berdua...~ (^___^)
tp jangan sekadar baca, cuba faham dan ambil iktibar sekali...

kita manusia, tak luput dari kesalahan dan punya banyak kelemahan. kita perlu masukan dan perbaikan...~

mari kita terus senantiasa "scan" diri dan hati kita ini...