Thursday, January 13, 2011

::. Jangan Putus Asa .::

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Pengasihani....

Assalamualaikum....~


Blok 13 Tumbuh kembang (Growth and Development)...

banyak perlu dikerjakan....

Making summary about Drug





What a Colourful Farmacology Books...!!! giving me some 'passion' to read....





For this bloc I have to read this 'thing'... =__=
Pediatric


Never Give Up..!!!!

Hidup ini adalah rentetan pertanyaan yang memerlukan banyak jawapan, tak seorang pun yang mampu menyelesaikannya dengan sekali tarikan nafas. Perlu waktu yang sangat panjang , yang tak sedikit dari kita yang berniat mengakhirinya sebagai ekspresi ke'tidak sanggup'an. Hampa… sekadar kita tahu, bahawa itu bentuk dari ke'putus asa'an kita untuk sebuah hasil yang terlalu besar untuk dihilangkan.

Renungkan sesaat… Kala diri kita dihimpit kesedihan, atau kita temukan dunia seakan menyesakkan hidup kita, sungguh kita ingin lari dari keadaan itu tapi tidak boleh. Lalu terdiam , apakah dengan hembusan nafas panjang kita dapat mengakhiri semuanya. Sungguh... tidak cerdik kala kita menjawab " ya ". Kerana ke'putus asa'an yang menghentikan usaha kita akan mengakhiri  hasil akhir yang kan kita raih dengan bertindak. 


Ayuhlah… anda dan saya tentunya.. adalah pembuat kejayaan itu, tanpa kita bertindak maka siapa yang akan meraihnya. Kejayaan adalah milik kita yang tak mungkin diraih oleh orang selain kita. Tentu anda dan juga saya tak mahu membiarkannya hilang begitu saja di depan tanpa meraihnya. Jangan putus asa!!!  dengan Basmallah…kita terus kehadapan...!!!  menuju yang matlamat yang satu... Syurga Allah SWT...



Wallahu'alam....~













.:::ANNAEM:::.
-jakartabarat-
-Jumaat, 0000, 14012011-

No comments: