Saturday, January 29, 2011

::. Sesungguhnya Aku Mencintaimu Kerana Allah SWT.::






.:: Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang ::.

Ya Allah, aku berdoa untuk seorang wanita, yang kelak akan menjadi bahagian dari hidupku,

Seorang yang sungguh mencintaiMU lebih dari segala sesuatu,
Seorang wanita yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau,
Seorang wanita yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMU,

Wajah cantik dan sifat luaran tidaklah penting,
Yang paling penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai akan Engkau,
dan memiliki keinginan untuk mendekati  Engkau,
dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup,
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia,

Seseorang yang memiliki hati yang bijak,
bukan hanya otak yang cerdas,
Seorang wanita yang tidak hanya mencintaiku,
tetapi juga menghormati aku,

Seorang wanita yang tidak hanya sebagai teman hidupku,
tetapi dapat juga menasihati ketika aku berbuat kesalahan,
Seorang yang mencintaiku bukan kerana apa yang ada pada diriku
tetapi kerana hatiku,

Seorang wanita yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi sama ada susah atau senang,
Seseorang yang dapat membuatku merasa sebagai seorang lelaki ketika berada di sebelahnya,
Aku tidak meminta seorang yang sempurna,
Namun aku meminta hanyalah dirinya,

Seorang wanita yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya,
Seorang wanita yang memerlukan doaku untuk kehidupannya,
Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya,
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi lebih sempurna,


Dan aku juga meminta,

Buatlah aku menjadi seorang lelaki yang dapat membuat wanita itu bangga dan bahagia,

Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU, sehingga aku dapat
mencintainya dengan cintaMU, bukan mencintainya dengan sekadar  kerana cintaku,

Berilah kekuatan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya,

Berikan aku yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaanMU dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari,

Berikanlah aku senyuman yang manis dan menenangkan hatinya,


Dan apabila akhirnya kami akan bertemu nanti,
aku berharap kami berdua dapat menyatakan, mengungkapkan dan meluahkan dalam hati kami,
“Betapa besarnya Allah swt itu kerana Engkau telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi lebih sempurna”,

Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan
Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kau telah tentukan,







Kerana sesungguhnya aku mencintai dirinya keranaMu  Ya Allah…~



Ameen...









.:::ANNAEM:::.
-jakartabarat-
-sabtu, 0644, 29012011-

No comments: